Thursday, May 20, 2010

トレイル

裏の森に小川までトレイルがあったら便利ねと、道をつくりはじめました。雨上がりのしっとりした夕刻でしたが、蚊がまだあまりいないこの時期に作業をすすめることにしたのです。

 

森には、杉、メープル、ポプラなど様々な木が生えています。腐った木や邪魔になる木を切り倒して通り道をつくりました。

小川の近くに幹がくっついて一本の木になっている六本のポプラの木(Yellow Poplar)を見つけました。小川から帰るとき、トレイルの入り口を探すのにこのポプラが丁度よい目印になります。

困ったことに、あの黒いモモ(うちの犬)がこの森をがさごそしていると、どうしても熊と見間違えてしまいます。熊なんぞまさかいないだろうとは思いますが、毎回ドキッとさせられます。首輪に鈴でもつけておこうかな。(^^;)
       

2 comments:

The Socas said...

Please keep posting pics of your new home. LOVE IT!!

Can't understand a thing you write in Japanese, but the pictures are worth thousands of words!

きこ said...

Hi Madai,

I will keep posting pictures whenever I get a chance. It is so hard not to stroll around the woods on a beautiful day like this. As you can imagine we still have a ton of boxes in the garage... who knows when we get to work on those. Do we really need them?? :)

It was really nice to touch base with you today. I wish you a great summer and a safe trip to PA and back. We'll talk to you soon.