Saturday, August 07, 2010

おたま池


ダニエルのオフィスと家のあいだにある扇形の中庭に、小さな池があります。かつて、噴水があったところです。噴水が取り除かれた今たくさんのおたまじゃくしが泳いでいます。しかも全ての成長過程を一度に見る事ができるので、毎日観察するのが楽しみです。


雨が降った日の夜は、カエル達の大合唱があり、翌日は、たくさん卵が浮いています。溜まり水があると蚊を発生させるのでよくないといいますが、これだけおたまじゃくしがいたら、ぼうふら一匹生き残れそうにありません。とんぼがよく卵を産んでいるのを見かけるのですが、こちらも食べられてしまっているのでしょうか。ヤゴは底をすくってみなければわかりませんね。


秋には、この池を掃除しようと思っていますが、底から何が出てくるのか...ちょっとこわいです。子ども達の落とし物(水中昆虫をとるための網やゴルフボールなど)以外にも何か出てきそうで。(^^;)

2 comments:

The Socas said...

Love the pictures! The one with the eggs, wow!

The other one, with the reflection of your house in it, it's beautiful.

Thanks for sharing these!

Madai

きこ said...

Hi Madai,

There once was a beautiful fountain, but now it is just a murky stagnant pool...aka tadpole nursery. We love it! You can find the tadpoles in different stages. Let me know if your kids are interested I can bring some, or you can come over and catch. They are fascinating to observe and great for the presentations! :)